Mircea Badea lucreaza la DEX


Actorul de filme de acţiune si pamflete de miezul nopţii Mircea Badea lucrează zilele astea împreună cu specialiştii Academiei Romane la actualizarea DEX-ului, astfel faimosul prezentator urmează să supervizeze acţiunea de re-împrospătare a limbii române si aducerea ei in secolul în care suntem (habar n-am ce secol e, mereu am fost botă la istorie si matematică). Academia Română a luat în discuţie de multă vreme actualizarea expresiilor din DEX, în special la capitolul jigniri, astfel expresii învechite precum: moftagiu, coate goale maţe fripte, urmează să fie în curând înlocuite de construcţii fonetice mult mai actuale precum: gibon, meltean, sau manelist cu ceafa de porc.

Intrebaţi de redacţia Jurnalului Naţional: de ce tocmai Mircea Badea a fost ales pentru acţiunea de re-împrospătare?; reprezentanţii Academiei Romane au răspuns promt:

– Dl. Badea e unul din cei mai prolifici contribuitori a-i programului pe care-l derulam, va reamintesc ca numai dânsul e responsabil pentru expresii consacrate deja ca: gibon, bloggeraş cu puţa mică, etc. De asemenea emisiunea dânsului e unul din programele cele mai urmărite de către reprezentaţii Statului Roman, astfel că era si normal ca toată atenţia noastră să se îndrepte asupra sa. Pe lângă contribuţia sa incomensurabila la capitolul jigniri de actualitate, domnul Badea ne ajuta deja si la dezvoltarea vocabularului român, astfel la indicaţiile sale si sub atenta lui supraveghere Academia Româna va introduce în DEX doua expresii noi cu valoare gramaticala modificata.
De exemplu domnul Badea e mândrul inventator al unui nou verb. Verbul „ a pedeli”, care, practic, înseamnă acţiunea repetată si continuată de delapidare, jecmănire, prostire, si jignire a inteligentei unui popor întreg cu zâmbetul pe buze si cu mâna in buzunarul lor. De asemenea domnul Badea e responsabil si pentru transformarea substantivului propriu: Sânzi în adjectiv ce urmează sa desemneze o duduie mlădioasa cu profunde calitati în general politice, o doamna de mari „succesuri” care umbla cu capu` prin poalele si pe sub birourile cui trebuie.

Acest articol a fost publicat în Pamflet, Stiri și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Mircea Badea lucreaza la DEX

  1. raul rual zice:

    sunt multumit sa te regasesc pe pozitie. si inca ce pozitie! era sa nu mai stiu care-i zoso, care esti tu :))

  2. Piperusha zice:

    Prolific, intr-adevar. Aplaud alegerea Academiei Romane. Cu siguranta ajutorul sau nepretuit va ingrosa (la propriu? la figurat? intre?) randurile noului DEX. Intr-atat incat, daca va folosi o editie veche si una noua in locul legendarelor scaune, ii va iesi shpagatul stramb!

  3. Mitzaa Biciclista zice:

    OMG! You’re back! Twice as bad and …….ăăăă hot 😀

  4. florin zice:

    Mitza il place pe Mircea.Asa am auzit.Mircea gibonul.:)))

  5. Mitzaa Biciclista zice:

    Răutatea de Florin, care nu are ce face şi se ţine de bicicleta mea :P:P:P:P (asta e pentru Florin) mă ia în balon că am declarat că-mi place Badea. Ei şi?! 😛 Dacă-mi place , ce? 😀

  6. Iuli zice:

    =)) încă râd, super articol

  7. florin zice:

    Ma bag eu in gusturile tale Mitzo??Sunt sigur ca ai gusturi bune …:))
    Nu mi place de el pentru ca prea critica pe toata lumea.

    • Piperusha zice:

      Aaa, păi asta e de bine! Omul critică pe toată lumea și, în loc să-l apreciezi pentru nediscriminare si acordarea de șanse egale, îl antipatizezi? Poi ce, era corect să critice preferențial?

  8. Iulia Kelt zice:

    Chia asa, domnu! Scrii si nu pui pe facebook ca sa am si eu cale directa? 😀

  9. Ce sa mai zici? Academia Romana vrea muschi pe scheletul de peste 100 de ani…

Lasă un comentariu