Comparatie … de primavara


Pentru cine se intreaba: de ce, de primavara? R: Pentru ca e primavara. Imprevizibil raspuns, este?

Si pentru ca e primavara, multi dintre noi avem anumite obligatii ca de inceput de an. Par example: statu` cu orele la ghiseu sa ne platim taxele si impozitele.
O alta „obligatie” de inceput de an e incheierea politei RCA pentru posesorii de masina. Activitate cu care m-am indeletnicit deunazi si care a declansat in capsoru` meu un mic proces de comparatie.

Merg la orele diminetii sa inchei asigurarea obligatorie pentru masina. In sucursala, de scara blocului, a asiguratorului o singura duduie cu un singur calculator butoneaza de zor. Are trei clienti la rand si alti doi asteapta linistiti pe scaun sa primeasca lamuriri in legatura cu niscaiva asigurari pe care urmeaza sa le incheie.
Netulburata, doamna butoneaza frenetic completand constiincioasa rubrici multe si intortocheate, in acelasi timp zambeste politicos catre fiecare si isi cere scuze pentru intarziere oferindu-ne, impaciuitor, un loc pe scaun si o cafea ca drept ofranda de pace.
Desi intarzierea e un pic deranjanta, atitudinea ei dezarmeaza chiar si pe cel mai exigent client, astfel cu toti ne asteptam linistiti randul. Dupa ce reusesc sa achit in cele din urma polita, ma indrept imediat spre cea mai apropiata brutarie sa-mi cumpar doua paini pentru a-mi stavili foamea din dotare.

Brutaria e pustie, din spatele tejghelei ma priveste o mutra plictisita, s-ar parea ca lipsa de activitate ii prieste si prezenta mea e oarecum stanjenitoare si inoportuna. Sfios, indraznesc:
– Doua paini va rog.
– Intermediare sau obisnuite?
Mentionez ca de obicei nu eu cumpar paine, astfel probabil as fi inteles sensul intrebarii, eu insa am presupus ca-i vorba de dimensiune.
– Intermediare, zic, luat prin surprindere.
Cand in fata imi sunt trantite doua paini semi-negre ma tramb si-i spun politicos doamnei:
-Ma scuzati am crezut ca va referiti la dimensiune, eu vreau doua paini albe.
– Dom`le eu v-am intrebat clar, dumneavoastra ati cerut din astea nu eu!
– Si tot eu revin si spun ca vreau doua paini albe, daca-i asa de mare deranjul cred ca prefer banii inapoi.
– Nu pot sa va dau banii ca deja i-am batut in casa!
Fiindu-mi intinsa coarda pana la maxim, cedez si suier printre dinti:
– Doamna in toata incompetenta mea in care nu stiu sa aleg nici macar o paine, eu totusi stiu sa fac o stornare pe casa de marcat (chiar stiu … am lucrat vanzator intr-un magazin de electrocasnice vreo doi ani). Asa ca va rog sa-mi returnati banii si cu stornarea va descurcati dumneavoastra … ca doar stiti care-i diferenta intre o paine obisnuita si una intermediara.

Astfel ajungem si la comparatia … de primavara, desigur:
Acu` eu nu stiu cat de greu e sa stai la tejghea, sa primesti bani, si sa dai inapoi peste tejghea paine. In schimb stiu cat de stresant e sa ai cinci insi la rand si tu sa stai sa completezi metodic „campurile obligatorii” dintr-o aplicatie de gestiune. Asa ca daca cineva era in masura sa fie „tafnoasa”, cu siguranta doamna aceea draguta de la asigurari avea prioritate. Da` ce stiu eu, eu habar n-am care-i diferenta intre o paine normala si una intermediara.

Acest articol a fost publicat în Comportamente deviate, D`ale mele, Elucubratii, frustrari, Pamflet și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Comparatie … de primavara

  1. florin zice:

    O fi stresata vanzatoare de la paine de astenia de primavara sau mai bine zis n a avut barbat azi-noapte?:D

  2. Vezi tu, daca ma apucam eu sa zic, imi sarea toata lumea in cap ca dupa ce ca am fost bitch cu femeia mai sunt si misogin pe deasupra … tu poate ai mai multa credibilitate si nu vei fi acuzat de misoginism. >:)

  3. raul rual zice:

    femeia de la paine a fost sa-si faca asigurarea auto. vazand ce incet se misca doamna de la calculator, s-a enervat si nervoasa a ramas…
    sau poate invidia ca ea nu are un program de calculator in care sa bifeze patratele in dreptul cuvintelor „intermediara” si „obisnuita”?

  4. Gabi zice:

    O fi diferenta intre salariul celor doua?
    Nu sunt sigur de asta ca mai trebuie luat in considerare si caracterul omului, dar pot sa-ti spun ca aia de la paine munceste 12 ore pe zi si primeste salariul minim pe economie.

    • Eu sunt sigur ca e diferenta intre salariul celor doua, da` nu cred ca vre-una din doamne e platita dupa cat de mult zambeste ci mai degraba pentru volumul de munca depus. Poti sa ai program de 12 ore da` sa ai activitate efectiva doar cate 3-4 ore pe zi, plus ca daca nu faci nimic altceva decat intinzi mana dupa bani si apoi intinzi doua-trei paini peste tejghea banuiesc ca nu te astepti la un salariu de inginer aeronautic pentru asta.
      Sa vinzi o paine dureaza zeci de secunde … Sa vinzi o asigurare trebuie sa duci munca de lamurire, ai acte de intocmit uneori poate dura ore, asa ca poate si de acolo rezulta diferenta la salariu.
      Un singur lucru iti spun sigur diferenta de atitudine o mai face si buna-crestere.

Lasă un răspuns

