Românii mor mai tineri


Tot auzim în nelipsitele grupaje de știri horror, menite să ne ridice moralul de trăitori în tărișoară, că: „cercetătorii au făcut un studiu … și au ajuns și la o concluzie” (uimitor, nu?). Unul din studiile care îmi permit să le citez astăzi e ăla conform căruia românii mor mai tineri, și sunt oarecum mai deprimați decât restul Europului.

Romanii sunt mai deprimati
sursa: orice ziar, revista, blog, etc recente

Ei bine, citând știrea asta mi-am permis să-mi asmut specialiștii asupra problemei, pe principiul „ia dă mă să facă și institutu` meu o probă”. Astfel am ajuns la concluzia că: DA!; într-adevăr românii sunt mai deprimați și mor mai repede … de grijă.
Nu, nu! Nu de grija zilei de mâine mor ei și sunt stresați ci mai degrabă de grija „caprei vecinului”. Știți voi vorba aia din popor cum că să moară și capra vecinului? Ei bine în ziua de azi, dracilor, românu` nu numai că-și dorește să moară a vecinului prima, dar mai important e și cât de rău se chinuie capra respectivă și dacă o duce mai rău decât a noastră. Totuși să ieșim din sfera metaforelor până nu vă amețesc de tot și înțelegeți că e vorba despre niscaiva fermieri aici.

Vorbesc aici, de fapt, despre comportamentul tipic-deviat românesc conform căruia nivelul nostru de fericire sau de mizerie trebuie automat să se raporteze la nivelul celor care ne înconjoară. Asta însemnând că „băștinașul” de rând trăitor în tărișoara minunată nu poate pune liniștit capu` pe pernă noaptea până nu stă o juma` de oră trăgând concluziile zilei, și apoi pierde alte 2-3 ore raportând întâmplările la nivelul de trai al „vecinului”, sau „rudei mai apropiate cu care e in concurs direct de: la vita-bella„.
Eh, și uite așa se mai pierd câțiva ani din viață, și se mai sporește riscul bolilor de inimă: din nopți nedormite de grija altuia!

Acest articol a fost publicat în Comportamente deviate, D`ale mele, Elucubratii, frustrari, manifest și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Românii mor mai tineri

  1. Pingback: India vs România | Simon spune …

Lasă un răspuns

