A venit momentul să fim, iarăşi, răi


Da domne, după cum zice şi titlul, e din nou „momentul acela” al zilei şi anume: momentul în care ne-pupi`n`basiştii îşi dau în petic şi nu-l pupă în „băs” pe marele mariner, ba dimpotrivă îi bat obrazul a ruşine, şi-l trag de mânecă în legătură cu măgăriile ce se întâmplă sub „comanda sa” (iscusită, de altfel).

Astfel aflăm cum „răutăcioşii” de la Jurnalul Naţional îl dau în gât pe domn „sinistru” sau ministru  Berceanu (zis şi Mondialu`), şi ingineria sa economică de „adăpare a calului propriu din căldarea nesfârşită a banului public”. În fine, observ că o dau atât de cotită încât nici eu nu reuşesc să mai îmi dau seama ce vroiam să zic aşa că v-o zic p`aia directă, citez J.N.: „Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a pus la cale anul trecut o adevărată inginerie financiară cu bani publici. Peste 200 de milioane de euro au fost oferite fără licitaţie firmei Romairport pentru una dintre etapele programului de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă – Bucureşti (AIHCB).”


Nu, nu, nu, vă rog, păstraţi-vă aplauzele până la sfârşit (vorba maestrului Florin Piersic: „nu mai aplaudaţi mă, aşteptaţi că vă fac eu semn când să aplaudaţi) că încă n-am terminat, cireaşa de pe tort, această tradiţională „bomboană din vârful colivei naţionale”, abia acum urmează. Continui cu citatul: „Surse din minister au precizat că afacerea a fost vegheată îndeaproape de naşul ministrului Transporturilor, Tudor Bistreanu, director de siguranţă al AIHCB, şi de omul de încredere al lui Berceanu, Adrian Ionescu, director proiecte autostrăzi în cadrul CNADNR. Cu cele 200 de milioane de euro, specialiştii contactaţi de Jurnalul Naţional au precizat că s-ar fi putut realiza un aeroport nou-nouţ, cu un trafic de peste 6 milioane de călători!”

Hehe, deci cu alte cuvinte de banii pe care firma lu` „peşte prăjit” i-a încasat pe o „lucrare de modernizare” se putea construi un „aeroport nou-nouţ”, ba mai mult „colac peste pupăză” acesta suporta şi un trafic mai mare decât actualul (care a avut apogeul la 5 milioane de călători) … Ce? Credeaţi că e gata, asta a fost „maxima”, „bomboana din vârf”? Ei, atunci daţi-mi voie să vă dezamăgesc (eventual să vă deprim) şi să vă anunţ că nu, dimpotrivă partea cea mai tare abia acu` urmează, astfel aflăm în continuare (cu stupoare, îmi permit să adaug ca o adevărată prompterista ce sunt) că firma respectivă are încă un contract mai vechi încheiat cu statul român, tot de modernizare al aceluiaşi aeroport, contractul datează din 1991 (iar lucrările au fost demarate in `92), şi avea trei etape de desfăşurare. Durata totală a lucrării trebuia să fie de trei ani pentru fiecare fază a proiectului. Făcând un calcul simplu (pe care până şi Vlădescu nu l-ar greşi), ne dă un total de 9 ani pentru toată lucrarea, deci cu alte cuvinte în 2001 contractul trebuia să fie onorat de către firma constructoare. Ei, ghiciţi ce? Contractul repectiv nu a fost finalizat nici în ziua de azi, ba mai mult sumele incluse în contract au fost mărite sistematic începând cu anul 2005. Astfel, dacă în 1991 când s-a semnat contractul cu firma Romairport, valoarea totală a lucrării era de 22 de milioane de dolari, în 2005 printr-o hotărâre de guvern suma a fost suplimentată ajungând la 45 de milioane de „ieuro” (cum îi place să zică domnului Băsexu`), suplimentarea sumei venea în ciuda faptului că obiectivele contractului erau realizate parţial. Ba mai mult în 2007, prin o nouă hotărâre de guvern suma e din nou majorată la 75 de milioane de euro. Şi acum citez din nou din J.N.:  „Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comitetul Tehnico-Economic al instituţiei conduse de Radu Berceanu a analizat chiar anul trecut majorarea sumei de 75 de milioane de euro la 230 de milioane. Decizia ar urma să fie reglementată printr-o hotărâre de guvern! Mai mult decât atât, pentru cele 230 de milioane acordate cu presiuni anul trecut nu s-a organizat nici o licitaţie publică.”

În încheiere adaug decât următoarele: Moţiunea „Transporturile din România – trase pe dreapta de guvernarea cu aceeaşi orientare” a fost respinsă aseară de senatori, aşa cum de altfel se preconiza, având în vedere majoritatea deţinută de putere în această cameră, demersul opoziţiei întrunind numai 47 de voturi pentru şi 65 împotrivă. Cei 38 de senatori semnatari ai moţiunii l-au acuzat pe ministrul Radu Berceanu, catalogat ca fiind „pacostea României”, că prin managementul de la minister a distrus sistemul de transporturi din România şi că va rămâne în istorie prin faptul că a reuşit să piardă finanţări europene pe contracte deja încheiate.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în frustrari, manifest, News, Pamflet, politica și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la A venit momentul să fim, iarăşi, răi

  1. Pingback: Tweets that mention A venit momentul să fim, iarăşi, răi | Frustrat[punct]RO -- Topsy.com

  2. Pingback: Suntem cei pacaliti sau cei care i-am dat o lectie? « Hai ca se poate!

  3. Pingback: Racila – 4 « Ioan Usca

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s