"Revitalizat şi cu faţa gata de acţiune"


După cum bine zice şi titlul (inspirat din reclamele de after-shave), „şi eu din nou p`aci”, mai îmi dau şi eu cu părerea în voi dăspre una, dăspre ailanta (sper că e evident pentru toată lumea că limbajul agramat face parte din „paleta umoristică”, cunoscută generic şi sub numele de „fun bag[s]” ), dialog să fie. Oki, acu trecând peste, întrebare-ntrebătoare: „Îl mai ţineţi voi minte pe nenea Turturică, băiatul ăla de la România Liberă?” Am mai vorbit noi p`aici de el. Ceteam azi un nou „articol de mare senzaţie şi implicare deontologică” din partea domniei sale, şi citind eu aşa la un moment dat mi-am dat seama de două lucruri.

Primo: ţara în care trăieşte „visătorul” ăsta e una minunată! Eu sincer nu am nimic, dar absolut nimic cu el, ca persoană mă refer. Bă, da` ca jurnalist e atât de devotat slujirii Băsescului încât de multe ori stau şi mă întreb unde i se termină fundul lui Băsescu şi unde începe capul lu` Turturică. În fine cum ziceam prima concluzie în legătură cu domnia sa e că: „visătorul Turturică” trăieşte într-o lume minunată.

Secundo: mi-am dat seama că dacă ar exista un premiu pentru cel mai „optimist-fericit-Bucurică de România”, premiul ar trebui să-i revină clar domnului Turturică, sau mai bine ar trebui să-i poarte numele. Eu sunt conştient că în ţara asta există şi oameni care vor să mai vadă şi binele de lângă ei (pot da şi exemple), dar asta nu înseamnă că ei nu sunt conştienţi şi de „partea rea” care îi înconjoară, pur şi simplu ei aleg să mai caute şi fărâme bune, în schimb Bucurică, pardon Turturică, frate el trăieşte într-o ţară minunată, „păstorită” (că tot e Paştele aproape) de: un „marinar excepţional” (mi-era că dacă-i zic cioban va fi confundat cu nea Jiji), un „anticomunist” care vrea să facă numai bine pentru „ţărişoara minunată” şi pentru „minunaţii ce o ocupă abuziv”.

Prea multe detalii cu privire la articol mă feresc să dau, nu de alta dar subiectul în sine mi se pare că frizează ridicolului, adică să mă apuc să ridic la rang de „crez” al neamului nişte „emanaţii” venite dinspre anumite „grupuri de interese” (că tot îi place marinerului expresia asta), nu ştiu, dar pur şi simplu nu pot. Ideea e că 300 de magistraţi au semnat un protest adresat Consiliului Superior al Magistraturii, protest ce sună a „discurs politic” şi „exerciţiu de imagine” şi la care sincer nu prea-mi vine „să pun botu`”. Poate sunt eu prea „hârjâit” de traiul în ţărişoara minunată şi poate că am devenit „prea cinic” (nu cred că există gradul de comparaţie, dar mă folosesc oricum de el) da` cum ziceam mie îmi sună prea mult a „demagogie şi propagandă ieftină” şi ca „finalitate” a gestului în sine, păi nu văd nici una. Adică, e ca atunci când auzi la teveu că s-a constatat nu ştiu ce neregulă la o „instituţie a statului” şi că se va întocmi o „comisie de anchetă” şi cam atât, eventual se scoate un ţap ispăşitor care se „înlătură” cu „plăţi compensatorii”, evident. Bun şi, s-a rezolvat ceva? Cam aşa şi cu „manifestul” ăsta al magistraţilor, nu ştiu ce va rezolva, şi deocamdată nu-mi dau seama intereselor cui va servi, însă sunt sigur că serveşte el cuiva, şi mai sunt sigur că e genul de „acţiune demagocico-propagandistă” care serveşte la „înflăcărarea maselor purtătoare de ştampile de vot” totul cu un scop bine definit.

Acest articol a fost publicat în manifest, Pamflet, politica și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la "Revitalizat şi cu faţa gata de acţiune"

  1. Sorin zice:

    Mă uitam ieri, pe realitatea parcă, unde arătau o poză cu păsărică-turturică ăsta, prietenul tău, şi mă gândeam, să vezi ironie, cât de mult seamănă cu altă păsărică după nume, pupăză din trăzniţii, serialul de pe prima!
    Ştiu că nu e frumos să te iei de aspectul fizic al oamenilor, dar mă gândeam ce coincidenţă: seamănă şi au amândoi nume de păsărici

  2. Pingback: Mihai

Lasă un răspuns

