Decalogul bloggerilor, boohh!!!


Meine Damen und Herrings, sau era Herren, nu sunt sigur. In fine. Mai drajilor, citeam ieri frustrat asa de felu` meu cum sunt eu frustrat asa, un fel de „decalogul bloagerilor” , ceva de genul „niste nasoale de le fac bloggerii si li se face mic(a)” … traficul, nu va mai ganditi la d`alea naspa.

Cum ziceam eram intr-o dispozitite blogo-cititoare si cum am neglijat in ultima vreme ocupatia asta mi-am zis ca poate reusesc sa-mi redobandesc cumva, candva modjo-ul, anyway si „ceteam” eu asa atent si intelighent cum mi-s de fel, si dadui peste „greselile cardinale bloggeristice”. Ba faza misto, pe langa faptul ca ma calificam la aproape jumate din asa zisele astea gafe bloggeristice, faza misto era ca”sfaturile astea practice” sub forma de urechere erau servite de o … in fine, zic persoana, ca daca zic copila sau pustoaica ziceti ca am prejudecati, si nu-i deloc asa (chiar n-am idei „pre-concepute” dar in cazul de fata mi s-a confirmat „pre-conceptia”). Deci, cum ziceam sfaturile astea practice de „faux-pas”-uri de evitat erau servite de o „persoana” care pe langa faptul ca avea o varsta care nu o recomanda tocmai pentru dat sfaturi, pe langa asta am mai constatat eu ca avea si blog cam de 3 luni. Acu` nu stiu o fi bine, o fi rau ca cineva cu blog de trei luni se apuca sa dea lectii despre ce sa scrii pe blog, o fi copy-paste, sau nu o fi copy-paste? Totusi una din „greselile cardinale” care nu aparea pe lista e „nu te da destept in fata altora”. Adica o postare de genu` asta are ca target clar bloggerii, si acu sa te apuci tu dupa doar trei luni „sa imparti intelepciune” printre unii care fac asta poate de ani de zile, that`s just wrong. Mai ales daca stai sa iei in considerare si faptul ca ai cate 10 postari pe luna din care 75% sunt clipuri de pe youtube (nu e vorba de mine, nu? hmm iar am dedublari de personalitate Ghholumm, Ghholumm).

In orice caz, un din „regulile minune” mi-a sarit asa in ochi si ma gandeam sa „impart un pic de intelepciune” cu voi, cica zice asa:

„Din când în când s-ar putea să ai imboldul de a scrie şi despre altceva decât domeniul blogului tău. Poate tocmai e un scandal politic care te-a scos din sărite sau poate, echipa ta favorită de fotbal a caştigat campionatul, şi din moment ce sunt cititori care îţi citesc articolele regulat de ce sa nu împărtăşeşti şi cu ei aceste trăiri?
Problema cu aceste posturi off topic este că s-ar putea să îi enerveze pe unii cititori. Ţine minte că ei îţi citesc blogul pentru a primi informaţii despre un anumit subiect şi dacă, la un moment dat, se trezesc că primesc informaţii neinteresante se pot hotărî să se dezaboneze de la newsletter şi să nu se mai intoarca niciodată.
Este nevoie de o serie întreagă de articole de calitate ca să câştigi un cititor fidel dar e suficient un singur articol prost scris pentru a-l pierde.”

Chestia e ca, nu cred ca am stat vreodata sa ma impiedic de niste „reguli” scrise sau nescrise, fiecare e stapanul blogului sau si are dreptul sa faca ce vrea, nu e democratie, e dictatura. Cu ce te incalzeste un „cititor fidel” daca e de ajuns o singura postare de-a-mpu… anapoda vroiam sa zic, care „sa-l sperie pe micut”, adica nu stiu dar asta contravine un pic „regulii de cititor fidel”. In fine, oricum regulile astea miros un pic a falsitate, si cum am mai zis-o p`aici, unii au tendinta de a se lua „prea in serios” in „profesia” asta. Adica pe bune chiar ai nevoie sa faci pe blogul tau un fel de „un show Pa(ca)cacios”, cu lesinaturi si ars de blanuri (inghinale) in direct, nu poti decat sa fi sincer, sa scrii ce vrei si ai chef, si colac peste pupaza sa si prinda „la public” cat de cat? Sunt curios cati dintre voi ati renunta la o postare doar pentru ca nu se incadreaza in „regula” de mai sus? Sau si mai bine cati dintre voi v-ati da cu fundul de pamant inventand o „intreaga productie teatrala”, totul in incercarea de a atrage „cititori” (nu neaparat fideli)?

Fiti sinceri in raspunsuri, Preafericitul e cu ochii pe voi, de fapt e cu ochiul pe voi, celalalt ochi e ocupat cu dusul Simonei Senzual!

P.S.: oare interesul asta subit pentru viata blogeristica o avea legatura cu RoBlogfest-ul care am inteles ca e in seara asta, adica, o fi ceva „in di eir”?

Acest articol a fost publicat în D`ale mele, Elucubratii, frustrari, Pamflet și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Decalogul bloggerilor, boohh!!!

  1. Dacic Dracon zice:

    Pai vezi de ce am facut eu 3 bloguri. M-am axat pe nise de cititori. Bine ca nu prea scriu pe nici unul asta e alta treaba 😀

    • 🙂 Auzi? Vezi ca o alta „greseala” e sa iti ceri scuze ca nu ai mai postat de mult, asa scria la „regulament”, cica ar atrage atentia asupra faptului ca nu ai mai scris de mult… cam redundant daca stai sa te gandesti. Plus ca se axeaza pe premisa ca cititorii sunt niste dobitoci si nu se prind ca nu prea ai mai postat de mult. E de dezbatut „regulamentu`” asta >:D

  2. Pingback: Ajun de Praznic « Ioan Usca

  3. Sorin zice:

    Nu mai fiţi rai cu domnişoara respectivă, eu pur şi simplu ignor articolele cuiva care nu-mi inspiră încredere şi trec mai departe! Iar singura regulă care mă ghidează pe mine în scrisul articolelor: pune pasiune în ceea ce scrii sau nu mai scrie deloc! De aici şi pauzele uneori cam mari … 😛

  4. Filip zice:

    mah probabil zice de alea de nisa…adica…daca io intru pe unu` de muzica si incepe ala sa-mi zica de steaua, clar ca-mi bag picioarele puturoase in el… (dar este doar parerea mea)

    Numai de bine!

  5. @Sorin: „pune pasiune în ceea ce scrii sau nu mai scrie deloc!”; bine zis. Restul e cancan! >:D

    @Filip: ok, de acord cu asta cand ai „nisa” iti cam respecti nisa, da atunci hai sa nu mai dam titluri gen „greseli ale bloggerilor” ca aici ma cam „scorojea pe creieras”, generalizare si atot-cunoasterea asta, de dupa doar trei luni de „meserie”. Asta una la mana, si doi, ma pana la urma daca a scris bine ce a scris ala „in articolu` despre Steaua” de ce sa nu „citesc cu placere”?

  6. Filip zice:

    sunt perfect de acord cu tine! 🙂

  7. Dacic Dracon zice:

    @Sfantu: OK! Am gresit. Imi cer scuze. Se pune? 😀
    @ Sorin: Pauzele lungi si dese cheia marilor „succesuri”. Eu am de vreo 2 luni o postare pe ciorna , am modificat-o de vreo doua ori dar…parca ar mai fi ceva insa imi e frica sa nu ma intind prea mult. In plus am asteptat ceva timp sa primesc acordul de la 20Cm Records si de la Cat Music pentru a posta fragmente de piese care sa faca postarea mai „picanta” (vezi Doamne eu nu injur o fac ei :D). De fapt mi-au dat acordul imediat dar…am intarziat eu sa-i contactez.

  8. Pingback: La Multi Ani! « Hai ca se poate!

  9. Atat de cunoscut mi se parea bucatica de articol pe care ai oferit-o, incat am dat un search pe Google… si n-am gasit nimic. Apoi am intors Twitter-ul cu susul in jos si am dat de ceea ce cautam.
    Articolul de care vorbesti este proprietate „www.bloggerin.ro”. Autorul este blogger din 2007, dupa cum spune el la sectiunea „despre”.
    Uite ca am elucidat treaba cu sursa :p… pe care domnisorica de care vorbesti tu si-a insusit-o fara ca macar sa dea drept de autor blogger-ului de la bloggerin.ro .

  10. Piperusha zice:

    Hmm…io cuget că ăia de te pun la newsletter (dăfacizdeat…) nu-s fani adevăraţi! Un tru şi hardcore te ţine minte de la haştetepe până la punctro! Asta şi nimic mai puţin nu cer de la fanii mei!

    eim hai, boiarule, eim hai! 😀

  11. @d-ra Terra: hahaha, foarte tare, nu prea am stat sa ma dau cu fundu` de pamant cautand „sursa de inspiratie”, probabil ca nu era prea greu daca ma „intrebuintam” un pic 😀 , pe de alta parte banuiam totusi ca e luat cu copy-paste de undeva „decalogul” respectiv
    Pi.eS.: very nice detective lady, apropo te-ai gandit vreodata sa iti depui CV-ul la „Tradati in Dragoste”, te-ar angaja sigur ca „geana pe urmariti” 😀

    @Piperusha: Clar! Ai dreptate sau „drept-unghi” in totalite, apropo mi-ai adus aminte, trebuie sa mai „stimulez” un pic „cultul Preafericitului” (pentru curiosi detalii aici http://www.romanfrustrat.ro/2010/02/22/marea-fasaiala/ ).
    Deh, vorba ta „eim hai” si nimic mai prejos!

  12. Păcat că sunt un detectiv delăsător :)) … leneşă de cele mai multe ori.

  13. Madutz zice:

    Cat de naspa sa fi sa faci copy-paste cu articolele altcuiva si sa le mai dai si ca fiind ale tale, mai ales cand e vorba de sfaturi in ale blogarelii si mai ales dupa ce tu faci chestia asta doar de cateva luni. Da-i si numele, pune si link, fa-o de cacao pana la capat.

  14. BloggerIn zice:

    @d-ra Terra: Ma bucur ca ceea ce am scris ti-a fost de folos. Ca un sfat, e bine sa pui link-uri catre surse. Este un lucru folositor pentru cel care o face, in primul rand, pentru ca inspira incredere cititorilor.

    De asemenea, il anunta pe proprietarului blogului de faptul ca a fost citat, iar acest lucru iti poate aduce beneficii.

    De exemplu, eu te invit sa publici un guest post pe BloggerIn.ro. Daca te intereseaza contacteaza-ma.

Lasă un răspuns

