Datorii mai vechi


Să vorbim despre „lucrurile importante”, „lucrurile” cărora am ales să le dedic un anumit spaţiu pe blog (şi implicit în capul şi în conştiinţa mea). În general, ca unealtă, blogul este spaţiul în care îţi faci cunoscute ideile (sau nemulţumirile, „frustrările” în cazul meu), pe lângă ideile proprii blogul te ajută să promovezi curente, mişcări, campanii, ş.a.m.d. pe care le susţii, pe care vrei să le promovezi, şi să contribui la dezvoltarea şi popularizarea lor (adică „lucrurile importante”, ce n-aţi înţeles?).
Una din campaniile cărora am ales să le acord susţinere (şi de pe urma căreia beneficiez şi eu, la fiecare postare scrisă) e campania „Mândru că scriu corect româneşte” (detaliile le găsiţi click-uind pe link). Ce vă pot eu spune, campania e gândită, pusă în aplicare şi promovată de Sorin, pe blogul lui (Idei SH). În caz că vă întrebaţi, şi chiar dacă nu vă întrebaţi, vă pun eu la curent (220 v), Sorin e omul care m-a ajutat foarte mult, el a contribuit la branduirea blogului, a făcut banner, a făcut headder (cu o răbdare de „sfânt”), a dat cu sfaturi unde m-am împotmolit eu, ce mai, e om de bază. Campania „Mândru că scriu corect româneşte” e doar o nouă ocazie cu care el „ajută”, nu doar pe mine, ci pe oricine are nevoie de ajutor şi e interesat să scrie „CORECT ROMÂNEŞTE”.

Acest articol a fost publicat în D`ale mele și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Datorii mai vechi

  1. Neamtu' zice:

    Sincer, nu inteleg. De ce ar trebui sa fiu mandru ca scriu romaneste? E doar NORMAL sa scriu corect romaneste, nu e un motiv de mandrie…

    • Sfantu` Simon zice:

      Normal ar trebui sa fie, dar nu se intampla intotdeauna. Si cred ca partea cu „madru” vine de la satisfactia care o ai facand parte dintr-un grup ce promoveaza folosirea corecta a limbii romane (asta include scris cu diacritice, corectarea gramaticala a postarilor, etc, Sorin e mai in masura ca mine sa dea detalii).

  2. Neamtu' zice:

    Am inteles. Traiam cu impresia ca cei care scriu corect, care se exprima corect verbal, cei care folosesc limba romana, trebuie incurajati, insa riscam sa picam in partea cealalta: ii laudam pe cei care fac ceva corect, insa nu ii corectam deloc pe cei care gresesc flagrant.

    • Sfantu` Simon zice:

      Dimpotriva exact asta e scopul acestei campanii, sa ofere sprijin celor care vor sa scrie corect din punct de vedere gramatical, sunt multi care au greseli in exprimare, sunt si mai multi care nu realizeaza ca au gresit. Daca vei accesa link-ul campaniei, de pe blogul lui Sorin (pe care l-am modificat, pentru ca pagina pe care o afisam eu era gresita, probabil d`aia nu s-a inteles bine mesajul campaniei), vei vedea ca exact asta e scopul sa ofere sprijin celor ce vor sa scrie corect (dar care, poate, au greseli in exprimare), bannerul campaniei e decat o forma de popularizare a acesteia, si de atragere a noi adepti, in nici un caz nu trebuie privit ca pe un premiu, o diploma care o primesc numai cei ce merita. Repet link-ul pe care-l postasem eu ca fiind link-ul campaniei, era gresit, acesta arata decat persoanele care fac deja parte din „proiect”, imi cer scuze, si sper ca modificare nu a fost facuta prea tarziu. Deasemeni ii multumesc lui Neamtu`, care, daca nu isi arata interesul in postare nu realizam unde e „buba”.

  3. Sorin zice:

    În primul rând, mulţumesc Sfinte pentru promovare!
    În al doilea rând, da, Neamţu, aşa este, ar fi normal să ne exprimăm (oral şi în scris) corect, aşa cum a fost limba română „proiectată” să fie folosită. Din păcate, pentru mulţi, limba română este „o comoară în adâncuri înfundată”, dar atât de înfundată încât le este greu să o dezgroape. În condiţiile în care mediocritatea este respectată şi apreciată în societatea în care trăim, am considerat că să fii „normal” este un motiv de mândrie. Dar suntem „normali” conform standardelor proprii, care, poate, pentru unii sunt prea ridicate, şi atunci suntem mândri că standardele noastre de normalitate sunt mult peste cele acceptate ca obişnuite de ceilalţi! Sper că m-am făcut înţeles şi vă aştept pe toţi cei care aveţi ceva de oferit limbii române!

  4. Mihai zice:

    Frumoasa initiativa lui Sorin, de apreciat si de urmat si pentru altii. By the way eu cred ca Neamtu` e putin carcotas, ori asta ori chiar nu a inteles sensul campaniei.

  5. Neamtu' zice:

    Foarte probabil ca nu l-am inteles. Scuze. Dupa emailul de aseara, imi fac mea culpa si o sa intru astazi cu recunoasterea greselii, in emisiune. Pe bune, mi-a scapat ori am citit si mi s-a intiparit pe creier ca fiind proprie idee 😦 MI se mai intampla. Inca odata, imi cer scuze pentru ca, intr-adevar, am facut o greseala.

    • Sfantu` Simon zice:

      Noi (atat eu, cat mai ales Sorin, ca doar campania asta e „copilul lui de suflet”) apreciem sutinerea pe care ai afirmat-o, in emisiunea ta, la adresa campaniei, de asemeni ti-am zis parte din „neintelegere” cred ca a venit si din link-ul ala gresit pe care-l postasem eu care lasa sa se inteleaga ca e vorba de un premiu aruncat intre tovarasi, fara sa reflecte de fapt scopul campaniei. Ce ma bucura cel mai mult este faptul ca reusim sa ne facem intelesi, iar acum cu ajutorul tau ne vom face si un pic mai auziti.

  6. Sorin zice:

    @Neamtu: nicio problemă, se mai întâmplă, apreciez o persoană care are tăria de a recunoaşte o greşeală! Nu a fost o greşeală care să influenţeze în mod negativ campania, vorba Sfântului, a fost publicitate, deci mulţumesc pentru înţelegere şi ajutor!
    Mulţumesc încă o dată Sfântului pentru susţinere!

Lasă un răspuns

