Citeşte o carte – leapşă


Văd că-i un lucru obişnuit, atunci când primeşti o leapşă on-line, să te ţii drept: că tu nu prea obişnuiesti să răspunzi, ba că faci o excepţie amicală, ba că nu-ţi place genul. Eu, fără a ma da „ursul prietenos”, mă bucur la provocările de gen şi mă grăbesc să le răspund. Astfel am primit, cu mare plăcere, o leapşă despre cărţi de la „tovarasul” (sper să nu se supere că l-am numit aşa) Sorin.

1.Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?
Folosesc semne de carte, mi-e greu să stau să caut îndoiturile care în timp se aplatizează, aşa semnul îmi sare-n ochi.
2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi, dacă da, care a fost aceasta?
Da, am primit primul volum din „Coliba unchiului Tom”, sper cât de curând să primesc si volumul doi 😀 .
3. Citiţi în baie?
Da, m-am obişnuit aşa de cand eram mic, trebuie să am o ocupatie altfel mă plictisesc şi cum ocupatie mai nobila decât cititul nu poate fi, prestez când am ocazia.
4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi, dacă da, care ar fi fost aceasta?
De gândit, mă gândesc zilnic (dar n-am curaj să mă apuc, poate şi lipsa de subiect). M-am apucat la un moment dat să scriu un fel de „Amintiri din copilarie”, dar mi-a ieşit mai mult un jurnal aşa că n-am mai urmat ideea.
5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?
Sunt foarte bune şi indicate (ca aspect şi mai ales preţ) pentru perioada care o trăim, am mai cumpărat şi eu din colecţiile Adevărul şi Jurnalul Naţional, dar mare parte le aveam deja în bibliotecă (mostenită de la parinti 😀 ).
6. Care este cartea preferată?
Mi-e greu să aleg doar una, în general seriile de mai multe cărţi mi-au placut mult, gen Sven Hassel.
7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?
Da, dar numai după ceva timp. Elevul Dima dintr-a şaptea de Mihail Drumes (a fost prima carte citită, vă las să ghiciţi câţi ani aveam când am citit-o)
8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?
Probabil am discuta despre alte lucruri, orice în afară de cărţile lor. Unu la mână pentru că presupun că s-au săturat să vorbească despre ele, doi la mână pentru că probabil m-ar interesa mai mult să am o discuţie „personală” cu un asemenea om decât „platitudini” pe care le-a mai repetat şi altora care au avut aceleaşi întrebări.
9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?
Da, cu oricine a citit în viaţa lui o carte.
10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?
În general citesc cărţile cunoscute, ştiţi voi alea pe care toată lumea se lăuda că le-a citit, apoi vin cărţile recomandate, dar numai dacă îmi plac după primele impresii.
11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?
Istoria Românilor (toată)
12. Care este locul preferat pentru lectură?
Acasă, pe balcon, la soare (aş prefera în grădină, dar nu am, aşa că mă mulţumesc cu ce am), sau în sufragerie pe fotoliu la lumina lămpii (asta desigur seara)
13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?
Liniştea, clar.
14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?
Nu.
15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?
Numai cumpărate.
16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?
Mai bună decât orice televizor, televiziune, calculator, etc.

Şi ca leapşa să fie completă, o dau cu mare plăcere către: Piperusha, Achilianu, Vladimir Ionas, dacă mai sunt doritori, preluaţi cu încredere şi lăsaţi un link în comentariu să citim şi noi ce-aţi scris!

Acest articol a fost publicat în Leapsa și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Citeşte o carte – leapşă

  1. Piperusha zice:

    Dacă zici că a fost prima carte citită, poi..cât să fi avut…între 6 şi 8 ani? 😀

    Mulţam frumos de leapşă, o execut de îndată ce pot. Numa’ bine îţi doresc!

    • Sfantu` Simon zice:

      Esti pe aproape, mai adauga un pic la ultima estimare, ca la prima nici nu cred ca stiam sa citesc (nu-mi mai amintesc, cred ca mi-am inecat in alcool neuronii ce contineau amintirea respectiva).

  2. Piperusha zice:

    9. Sau 10. Mai mult nu cred, pari să fi fost precoce =))

    • Sfantu` Simon zice:

      10 ani aveam, ai „nemerit-o”. Cat despre partea cu precoce, inca mai sunt, cand ma voi maturiza si eu in sfarsit va anunt sa va mutati din tara >:D (vorbim peste 20 de ani, daca nu m-am facut oale si ulcele)

  3. Sorin zice:

    Apelativul „tovarăş” m-ar supăra dacă mi-ar trezi amintiri de care nu aş vrea să ştie nimeni, dar cum nu am aşa ceva, nicio problemă. Mulţumesc că ai răspuns atât de prompt la leapşă!

  4. hudini zice:

    frumoasa initiativa ..asta ar trebuii pusa in ziar 😀 in special pentru incultii care cauta stiri despre ce stiu eu ce manelist sau vreun becali care se dau in spectacol… ma inclin cu respect . toate bune domnilor !

  5. Vladimir Ionas zice:

    Am rapuns la leapsa! Sper sa-ti convina raspunsurile!:)) http://vladimirionas.wordpress.com/

  6. Sfantu` Simon zice:

    Multumesc tuturor celor care au raspuns pana acum la aceasta leapsa, si îi încurajez si pe cei care înca nu au primit aceasta lepsa sa o preia. De asemeni daca nu aveti blog, simititi-va liberi sa raspundeti intrebarilor direct aici la commentarii, absolut toate commentariile sunt si vor fi publicate, indiferent de continut (care eventual va fi doar cenzurat).

Lasă un răspuns

