Primaria, primarul, vecina si dolarii


Imi propusesem de mult sa nu ma apuc sa urlu ca descreieratu` pe blogul asta doar probleme ce ma privesc strict pe mine, adica la modul iar mi-a blocat vecinu` masina in parcare ma duc sa-i dau la bot , sau iar m-am trezit cu fata la perna compatimiti-ma. Deci asa nu, imi propusesem sa „atac” strict „probleme” (subiecte), care ne vizeaza pe noi, pe toti adica, ca imi mai inserez o opinie proprie, ca mai zic „parerea mea”, ok, dar in general subiectele abordate au fost in linii mari generale. In schimb in ultimele zile tot observ indemne din ce in ce mai timpite pe diferite site-uri care indeamna la „lasarea politicii deoparte, sa mai vorbim despre ponei, despre ingerasi, despre flori de gheata si despre „ler”, sa vorbim de traditii, de taiatul porcului (care dracu porc nu stiu, ca nu cred ca mai exista 30% din populatie care si-a permis sa taie porc anul asta, din simpla lipsa a acestuia), dar noi traim in o tara minunata de altfel asa ca de ce dracu nu am lua o pauza de la mascarelile politicienilor lu` peste prajit ca sa ne lasam cuprinsi cu adevarat de spiritul Craci-unului. Asa ca iata dragilor o dimineata de-a mea in Romanica, za lend of ciois.

In dimineata asta nu mai pot sa tin in mine si trebuie sa „expectorez” (ca sa nu zic altfel), sa incepem prin a va desena imaginea: dimineata crancena cu dureri de cap, cu dureri in gat (am obiceiul sa ies noaptea pe la 10-11 sa alerg, iar in ultimele zile frigul nu m-a ajutat prea tare asa ca am racit, traiasca porceaina gripa), o noapte si mai crancena presarata cu aceleasi dureri care nu prea m-au lasat sa dorm, in fine dupa straduinte multe adorm, tarziu in noapte. Nu stiu daca apuc sa dorm vreo trei-patru ore ca deja vad cum se aliniaza soarele cu linia orizontului. La primele raze de soare deja forfota in urbe incepe, evident ca incepe prost, pentru mine, la ora 6 dimineata probabil conceta-mertenii incep sa-si paraseasca barlogurile pentru a se indrepta catre „cumparaturile de Craciun” sau catre servici, cei care mai lucreaza (din varii motive, someri, in concedii, etc). Evident ca parasirea caselor, presupune si urcarea in masini, ca deh nu te poti duce nici la buda fara masina intr-un oras care are 5 km patrati tot, deplasarea cu masinile e evident mai dificila in dimineata asta pentru ca peste noapte a plouat, in combinatie cu troienele muntoase prezente pe marginea drumului si pe trotuare si alaturi de frigul noptii, carosabilul a devenit un patinoar urias, acum evident ca nimeni nu renunta la plecarea cu masina si toti urla si imping si tureaza motoare, totul spre disconfortul meu care ma straduiesc sa dorm.

In cele din urma forfota masinilor se diminueaza, ori asta ori m-am obisnuit eu cu nebunia, ideea e ca adorm. Pe la 7-8 dimineata, deci dupa 30 min de somn practic, „vecina” e matinala se trezeste si se apuca sa intre-n oale de se aude pana la mine in apartament. Dupa o atenta selectie a vasului de gatit, femeia se apuca sa sparga la oase (probabil urmeaza vreo piftie sau o ciorba de oase), pe masa, sta deasupra, va inchipuiti bubuiturile si trosniturile ce imi rezonau in timpanele si asa gata sa explodeze. Bodogan, ma intorc pe o parte si imi infund adanc perna pe cap. Adorm, la 9 deci practic dupa alta jumatate si un pic de ora de somn suna cineva la usa, mai mult dormind ma indrept spre „obiectiv, daramat ii deschid respectivului usa, el imi ureaza „sarbatori fericite” imi spune ca e din partea primariei si imi inmaneaza o hartie, da buna ziua si trece la usa urmatoare. Uimit ma uit dupa el, apoi inchid usa, dintr-un gest mai mult reflex deschid hartia sa o citesc, in loc sa ma duc dracu inapoi in pat sa ma culc, imi inchipui pentru cateva momente ca: o sa fim evacuati, ne anunta ca se inchide orasul, sau mai bine desfintam tara si ne mutam toti in Halkidiki sau in Malboro in Australia (cine cunoaste stie, ultima replica). In fine pe hartie scrie mare Primaria Urbe X, textul: dl. primarele x-ulescu va ureaza …, iar apoi pe doua pagini insira, cica „REALIZARI”, o gramada va dati seama multe dintre nici nu stiam ca exista sau ca se pot considera realizari altele pur si simplu fantasme, pe cealalta pagina avem „PROIECTE DE VIITOR”: alte mii si mii, cum nici cu gandul nu puteam sa ne inchipuim ca vom avea vreodata.

Instinctiv dau sa ma duc inapoi in pat, dar natura ma cheama, merg la buda…, trag apa aud un susur incet al apei, deci prin urmare rezulta nu am presiune la apa, repede imi revin in simtiri si ma debarasez de starea de zombi, dau drumul la toate robinetele sa opresc apa in sticle si in cada cat mai am ocazia, ma spal fugutiv pe ochi, dupa care stau si pazesc in baie apa care se opreste, in timp ce astept sa isi dea obstescul sfarsit imi arunc ochii din nou pe foaia care nu o lepadasem din mana, la rubrica „REALIZARI” constat siderat „REABILITAREA RETELEI DE DISTRIBUTIE APA POTABILA; la rubrica „PROIECTE DE VIITOR”: FINALIZAREA REABILITARII RETELEI DE DISTRIBUTIE APA POTABILA. Nu-i asa ca-i minunata tarisoara, nu-i asa ca suntem un popor ales, dupa cum imi place mie sa spun „TARA E MINUNATA, PACAT CA E LOCUITA”.

Acum inteleg si eu de ce decembrie e luna cu cea mai mare rata a sinuciderilor, e fapt dovedit.

Acest articol a fost publicat în Funny, Pamflet, politica, Reality și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Primaria, primarul, vecina si dolarii

  1. Gigel zice:

    An Nou Fericit, restul e cancan!

  2. ivory zice:

    Deci, fi atent, eu vin de la Gigel, ai lasat acolo mesaj sa vina frustratii la tine, ca ai apa vie pentru ei. De exemplu, pe mine ma frustreaza ca pleaca Gigel.

Lasă un răspuns

